Matkailun asiakaspalvelija, matkailualan perustutkinto
Opiskelumuoto
Lähiopiskelu
Koulutustyyppi
Ammatillinen perustutkinto
Koulutusaika
5.8.2025 - 2.6.2028
Paikkakunta
Rovaniemi
Haku päättyy
25.5.2025
Kohderyhmä
Koulutus sopii kaikille matkailualasta kiinnostuneille. Kielitaitovaatimus on B1.1. Hakijan tulee asua EUn tai Schengen alueella, näiden alueiden ulkopuolelta tulevia hakemuksia ei käsitellä.
Koulutuksen tavoite
Matkailun asiakaspalvelijana osaat palvella kotimaisia ja ulkomaisia asiakkaita asiakaslähtöisesti erilaisissa matkailualan työpaikoissa ja -tehtävissä. Voit työskennellä hotelleissa tai muissa majoitusliikkeissä, ohjelmapalveluyrityksissä, matkailun myynti- ja neuvontaorganisaatioissa, matka- tai matkailutoimistoissa, matkailukeskuksissa, myynti- ja neuvontapisteissä, keskusvaraamoissa tai liikenneyhtiöissä. Työtehtävissä pääset hyödyntämään hyviä vuorovaikutustaitoja, kielitaitoa ja kulttuurien tuntemusta.
Matkailun asiakaspalvelijalta vaaditaan rohkeutta heittäytyä uusiin tilanteisiin. Sosiaaliset taidot ja kyky tehdä yhteistyötä auttavat suoriutumaan työstä erilaisten asiakkaiden kanssa. Nopeasti vaihtuvat asiakaspalvelutilanteet edellyttävät joustavuutta, stressinsietokykyä ja organisointitaitoja. Olet oma-aloitteinen, rehellinen, suvaitsevainen ja palveluhenkinen. Pidät ihmisistä, luonnosta ja kulttuurista ja haluat järjestää matkailuelämyksiä kotimaisille ja ulkomaisille asiakkaille. Lisäksi osaat toimia vastuullisesti, myynti- ja asiakaspalveluhenkisesti, laatutietoisesti ja kannattavasti.
Toteutussuunnitelma
Koulutuksessa suoritetaan matkailualan perustutkinto lähiopetuksena. Mikäli hakijalla on aiemmin hankittua osaamista, opiskelijan kanssa katsotaan tunnustettavat opinnot ja määritellään uusi opiskeluaika.
Hakeutuminen
Selvitä hakemuksen Perustelut hakeutumiselle-kohdassa erityisesti, miksi olet kiinnostunut tästä koulutuksesta ja millaista lisäosaamista tarvitset. Opiskelijat valitaan koulutukseen hakemuksen ja haastattelun perusteella. Hakijat haastatellaan hakemuksen saapumisen jälkeen. Hakijaa lähestytään sähköpostilla, joten varmista, että sähköpostiosoite on oikea ja seuraat sähköpostia aktiivisesti. Haastattelut pidetään paikanpäällä Jokiväylässä. Haastattelussa selvitetään opiskelijan aito motivaatio alan opiskeluun.
Tieto valinnasta / opiskelijaksi ottamisesta lähetetään hakijalle turvapostilla. Turvaposti tulee sähköpostiin ja salasana siihen lähetetään tekstiviestillä.
Lisätietoja:
- opinto-ohjaaja Henna Yli-Huikku, henna.yli-huikku@redu.fi tai puh. 040 579 2347
- asiakkuusvastaava Sanna Lisko, sanna.lisko@redu.fi tai puh. 040 186 3419 (oppisopimuskoulutus)