Asiakaslähtöisten kiinteistöpalveluiden osaajaksi (työvoimakoulutus)
Opiskelumuoto
Lähiopiskelu
Koulutustyyppi
Työvoimakoulutus, ei tutkintotavoitteinen
Koulutusaika
11.11.2024 - 9.12.2024
Paikkakunta
Rovaniemi
Haku päättyy
28.11.2024
Hakeutuminen
Koulutukseen hakeudutaan sähköisellä hakulomakkeella.
HUOM! Koulutushakemus on sitova eikä sitä, haastatteluun tai koulutukseen osallistumista voi perua ilman pätevää syytä. Päteviä syitä ovat esimerkiksi työllistyminen tai muun koulutuspaikan saaminen.
Huolehdi siitä, että koulutuksen alkaessa TYÖNHAKUSI ON VOIMASSA TE-toimistossa, jotta olet oikeutettu koulutuksen aikaisiin etuuksiin.
Lisätietoja koulutukseen hakeutumisesta ja koulutuksen aikaisista etuuksista saat valtakunnallisesta TE-puhelinpalvelun Koulutusneuvonnasta, p. 0295 020 702. Koulutusneuvonnan palvelukanavista lisätietoja tämän linkin takaa https://tyomarkkinatori.fi/info/valtakunnalliset-neuvontapalvelut/henkiloasiakkaan-neuvontapalvelut/koulutusneuvonta.
Voit pyytää koulutukseen hakeutumisen kirjaamista työllistymissuunnitelmaasi Omassa asioinnissa. Koulutuksesta tulee olla sovittuna työllistymissuunnitelmassasi, jotta sinulla olisi oikeus mahdolliseen työttömyysetuuden korotusosaan.
Koulutuksen järjestää REDU Edu Oy
Koulutuksen tavoite
Kiinteistöhoitoalalla Lapissa työskentelee tällä hetkellä noin 1100 työntekijää, joista yli 58-vuotiaita työntekijöitä on 192 kpl eli noin 17 % kaikista työntekijöistä. Alalle tarvitaan siis eläköitymisen, digitalisaation ja erityisesti kasvavan matkailun aiheuttaman työmäärän lisääntymisen vuoksi uusia työntekijöitä.
Koulutuksen tavoitteena on oppia kiinteistönhoidon alkeet ja jatkaa koulutuksen jälkeen esim. oppisopimus- tai rekrytointikoulutuksella alan tehtäviin talvisesongin ajaksi.
Toteutussuunnitelma
Koulutus koostuu tietopuolisista opinnoista, joissa on vahva kytkentä alan tehtäviin. Tietopuolisen koulutuksen jälkeen koulutukseen sisältyy lyhyt 5 päivän mittainen työssäoppiminen. Koulutuksessa suoritetaan työturvallisuuskortti.
Sisältö:
Asiakaslähtöisen kiinteistöpalvelun toteuttaminen
- Kuka on asiakas, asiakaspalvelu kiinteistöhoidossa
- Viestinnän tavat
- Asiakaspalaute kehittämisen välineenä
- Kiinteistön vikailmoitukset
- Mitä ottaa huomioon, että saa vikailmoituksessa riittävän informaation
- Haastavan asiakkaan kohtaaminen
Kiinteistön tekninen toiminta
- Kiinteistöjen ilmanvaihtomuodot ja niiden toimintatavat
- Miten ilma vaihtuu asunnossa?
- Eri lämmitysjärjestelmät ja niiden periaatteet
- Miten asunto lämmitetään?
- Käyttövesi ja sen häiriötilanteet
- Viemärin toiminta ja häiriötilanteet
Ajettavien koneiden ja niiden työlaitteiden käyttö. Traktorin ajamista varten tarvitset T-luokan ajokortin.
- tutustuu koneiden käyttö- ja huolto-ohjeisiin
- perehtyy keskeisimpien koneiden toiminnan
- periaatteisiin ja päivittäishuollon kohteisiin
- ajaa koneita työtehtävän ja kohteen edellyttämällä tavalla
- liittää ja irrottaa koneisiin kytkettäviä työlaitteita
- käyttää koneita ja sen käyttämiä aineita turvallisesti ja tarkoituksenmukaisesti
- toimii koneiden käsittelylle asetettujen laatutavoitteiden mukaisesti
- ennakoi tulevat työvaiheet ja huomioi muuttuvat olosuhteet
- arvioi koneiden ja työlaitteiden toimintakuntoa
- päivittäin ja tekee tarvittavat huollot
- huoltaa tarvittaessa käyttämänsä työvälineet
- raportoi asiakkaalle havaitsemistaan epäkohdista
- noudattaa jätehuoltomääräyksiä
- työskentelee sovitussa ajassa