Siirry sivusisältöön
  • Hakijalle
    • Hae koulutukseen
      • Haussa nyt - Koulutuskalenteri
      • Jatkuva haku
      • Yhteishaku
      • Hakijan ja opiskelijan neuvonta
      • Hakeutumisessa huomioitavaa
    • Tutkinnot ja koulutukset
      • Ammatilliset perustutkinnot
      • Ammattitutkinnot
      • Erikoisammattitutkinnot
      • Lupa- ja korttikoulutukset
      • Valmentavat koulutukset
      • Avoin ammattiopisto
    • Polkuvaihtoehdot
      • Ammattilukio
      • Yrittäjyysopinnot
      • Urheiluakatemia
      • Huippuosaajan polku
      • Väyläopinnot
    • Opiskelu oppisopimuksella
      • Oppisopimus opiskelijoille
      • Oppisopimus yrittäjälle
      • Usein kysyttyä
    • Opoille
      • Ammatinvalinnan ohjaus
      • Nivelvaiheyhteistyö
  • Työelämälle
    • Osaamista henkilöstölle
      • Lupa- ja korttikoulutukset
      • Muut koulutukset
      • Analyysit ja kartoitukset
      • Valmennukset ja ohjaus
      • Tutkinnot ja tutkinnon osat - oppisopimuskoulutuksella
    • Opiskelijoita työpaikalle
      • Työpaikalla järjestettävä koulutus ja näytöt
      • Kansainväliset opiskelijat
      • Työpaikkakysely
      • Tiitus-rekrytointisovellus
    • Oppisopimus mahdollisuutena
      • Oppisopimuksen periaatteet
      • Edellytykset
      • Yrittäjän oppisopimus
      • Oppisopimus työnantajalle
    • Työpaikkaohjaajan ohjeet
      • Koulutus- ja oppisopimus
      • Ohjaus työpaikalla
      • Opiskelijan HOKS
      • Näyttö ja arviointi
      • Työpaikkaohjaajakysely
  • Opiskelijalle
    • Opintojen alussa
      • Aloitusvalmennus
      • HOKS opintojen alussa
      • Polkuvaihtoehdot
      • Opintojen rahoittaminen ja tuet
      • Opiskelijoilta perittävät maksut
      • Osallistu ja vaikuta
      • Huoltajille
    • Opiskelu
      • Aikataulut
      • HOKS opiskelun aikana
      • Polkuvaihtoehdot
      • Näytöt ja arviointi
      • Opiskelu verkossa
      • Valmistuminen
      • Yhteiset tutkinnon osat
    • Ohjaus ja tuki
      • Opintotoimistot
      • Opintojen rahoittaminen ja tuet
      • Opiskelijaterveydenhuolto
      • ICT-palvelut
      • Digitutor
      • Kuraattorit ja psykologit
      • Opinto- ja omaohjaajat
    • Oppimisympäristöt
      • Opiskelu oppilaitoksessa
      • Opiskelu verkossa
      • Työelämässä oppiminen
      • Kansainvälisyys
    • Linkit ja lomakkeet
    • Asuminen
      • Asumisen järjestyssäännöt
      • Oppilaitoksen ja kodin välisten matkojen korvaaminen
  • Asiakastyöt ja palvelut
    • Kauneus ja hyvinvointipalvelut
      • Hieronta
      • Kauneudenhoito
      • Jalkojenhoito
      • Parturi-kampaamo
    • Muut palvelut
      • Ajoneuvot ja kuljetukset
      • Rakentaminen
      • Puutyöt ja kalusteet
      • Tekstiilityöt
    • Myymälät
      • Kauppapaikka opiskelijatöiden myymälä
      • Mestarin Alku -elintarvikemyymälä
    • Ravintolat
      • Ravintola Rantsu
      • Ravintola Aikkari
      • Ravintola Oppikuppi
      • Ravintola Startti
      • Sodankylän opiskelijaravintola
      • Kemijärven opiskelijaravintola
      • Santasport ravintolat
  • Tietoa REDUsta
  • Yhteystiedot
  • Linkit
  • ENG
Tietoa REDUsta
  • Hankkeet ja kehittämistoiminta
    • Arctic Smart Future Technologies -hanke
    • Asteelta toiselle - tukena oppivelvollisen siirtymässä
    • Avainpelaajaksi-hanke
    • Comparing good practises in European countries
    • COPNAT - Care for our planet with Natura 2000 and stand up against climate change!
    • Digimpi REDU - tekniikan pajasta osaamista opetukseen ja työelämään
    • DiVa - Digitaalisuudella vahvuutta opiskelun ja työn yhteensovittamiseen
    • DUKE – Digitaalisilla Kaksosilla Vipuvoimaa Uusiutuvalle Energialle
    • DUKE – Digitaalisilla Kaksosilla Vipuvoimaa Uusiutuvalle Energialle investoinnit
    • Etäopintoihin osallistumisen tukeminen perusopetuksessa ja toisen asteen koulutuksessa (eOPE)
    • eTwinning
    • E-urheilusta lappilainen tiekartta
    • From snow dunes to sand dunes
    • Hyvinvointia henkilöstölle ennakoivalla johtamisella
    • Jatkuvan oppimisen ja osaamisen kehittäminen (JOOK) -hanke
    • Joustavat oppimispolut Sodankylän malliin
    • Kemi-Tornion alueen äkillisen rakennemuutoksen hoito
    • KEPEÄ - kehittävä työelämäpedagogi
    • Koneellinen puunkorjuu ja kaukokuljetus ilmastonmuutoksen haasteissa - investointihanke
    • KOPO – Korjuukustannukset Lapin poimintahakkuukohteissa
    • LAATUSAMPO 7
    • Lapin yhteinen harjoittelupolku työelämään
    • Lapin yrittäjyyskasvatusstrategia
    • MESOT - Metsäkonesimulaatio-oppimis- ja tutkimusympäristön kehittämis- ja investointihanke
    • METKO - metsäkoulutuksen osaamisen kehittäminen Pohjois-Suomessa
    • MetsäRekry Lappi -hanke
    • METSO - Malminetsintään ja -tutkimiseen suunnattu osaamisen kehittäminen
    • Muutoskyvykkyys mikroyritysten vahvuutena Tunturi-Lapissa
    • NOSTEtta työnantajakuvalla ja työhyvinvoinnilla
    • ONT - Ohjaa nuori tulevaan
    • Organization of green workplace at vocational school
    • Osaamo – kohtaantoa edistämässä
    • OSTE – Osaamisella työelämään, osatyökykyisten tuettu osaamisen vahvistaminen
    • Our Spaces - kansainvälisyyshanke
    • Pohjoinen johtamisen foorumi
    • REDU - tekniikan pajat -investointiosio
    • SEE ME! - Näe minut! Asiakkaan ammatillinen kohtaaminen
    • Seuratoiminnan työhyvinvoinnin kehittäminen/ S21897
    • Silta – siirtymät maahanmuuttajien urapoluilla
    • Tuunattua osaamista tulevaisuuden teille ja autoille (TOTTA)
    • Vertaansa vailla - verkostot johtamisen tukena
    • Yhdessä Parasta! Pohjoinen-hanke
  • Ilmoitustaulu
  • Liikuntasalien vuorot
  • Medialle
  • Meille töihin
  • REDU-konserni ja päätöksenteko
    • Historia
    • Konserni ja organisaatio
      • Lapin kesäyliopisto
      • Lapin koulutuskeskus REDU
      • REDU Edu Oy
      • Santasport Finland Oy
      • Santasport Lapin Urheiluopisto
      • Sisäiset palvelut
    • Laadunhallinta
      • Laadunhallinta opiskelijalle
      • Laadunhallinta REDUlaiselle
      • Laadunhallinta työelämälle
    • Päätöksenteko
      • Sidonnaisuudet
      • Tarkastuslautakunta
      • Yhtymähallitus
      • Yhtymäkokous
    • Strategia
  • Toimintayksiköt
    • Kemijärven toimintayksikkö
    • Kittilän toimintayksikkö
    • Rovaniemi: Jänkätien toimintayksikkö
    • Rovaniemi: Jokiväylän toimintayksikkö
    • Rovaniemi: Porokadun toimintayksikkö
    • Santasport Lapin Urheiluopisto ja Lapin kesäyliopisto
    • Sodankylän toimintayksikkö
  1. Etusivu
  2. Tietoa REDUsta
  3. Hankkeet ja kehittämistoiminta
  4. Lapin eAmis – Latuja ammatillisiin opintoihin digitaalisuutta hyödyntäen

Lapin eAmis – Latuja ammatillisiin opintoihin digitaalisuutta hyödyntäen

Euroopan sosiaalirahastoVipuvoimaa EU:ltaREDU   ELY-keskus

Hankkeen toteutusaika 1.9.2019 - 31.12.2021 

Lapin eAmis -Latuja ammatillisiin opintoihin digitalisuutta hyödyntäen. S21777

Koulutuksen järjestäjillä on tarve ottaa digitaaliset ympäristöt mahdollisimman laajasti käyttöön, jotta voidaan vastata uuden ammatillisen koulutuksen osaamisperusteisuuteen ja asiakaslähtöisyyteen. Tämä hanke toteutetaan yhteistyössä neljän lappilaisen koulutuksen järjestäjän kanssa:

  • Kemi-Tornionlaakson koulutuskuntayhtymä Lappia,
  • Rovaniemen koulutuskuntayhtymä REDU,
  • Peräpohjolan Kansanopiston Kannatusyhdistys ry ja
  • Rovalan Setlementti ry/ Rovala Opisto.

Hankkeelle asetettuihin tavoitteisiin vastataan työpaketeilla 1-3. Työpaketit on jaettu tavoitteiden mukaan 12 pilottiin.
 

Hankkeen tavoitteena on:

1.Kehittää opiskelijoille tarjottavia digitaalisia opetus- ja ohjauspalveluja:
Luomalla virtuaalinen orientaatiojakso/aloitusperehdytys jatkuvassa haussa sisään tuleville Mahdollistamalla opiskelijan osallistuminen ajasta ja paikasta riippumatta opetukseen kehittämällä digitaalisia verkkooppimisratkaisuja ja -ympäristöjä ammatillisiin- ja yhteisiin aineisiin sekä monipuolistamalla nykyisten digitaalisten alustojen käyttöä Selvittämällä osaamismerkkien tarvetta ja käytettävyyttä ammatillisessa koulutuksessa sekä pilotoimalla merkkejä Kehittämällä digitaalista uraohjauspalvelua

2.Kehittää työelämässä oppimisen ja osaamisen näkyväksi tekemisen digitaalisuutta:
Testaamalla ja jalkauttamalla digitaalisia välineitä oppimisen ohjauksessa ja arvioimalla näyttöjä erilaisia etävälineitä hyödyntäen Integroimalla yhteisien tutkinnon osien opetusta työelämässä oppimiseen ja näyttöihin

3.Kehittää opetus- ja ohjaushenkilöstön, opiskelijoiden ja työelämän digiosaamista:
Luomalla digitaalisten välineiden ideapankki Järjestämällä teemallisia digityöpajoja opetus- ja ohjaushenkilöstölle, opiskelijoille ja työelämälle Luomalla Opetus- ja ohjaushenkilöstön digiosaamisen urapolku – malli Kehittämällä digitarkkailija toimintaa

Tulokset

Hankkeen avulla aikaansaadut toimintamallit jäävät pysyväksi osaksi hankkeessa mukana olevien koulutuksen järjestäjien toimintaa. Lapin eAmis toimintamallia kehitetään jatkossakin edelleen ja se tulee olemaan kiinteä osa organisaatioiden sisäistä kehittämis- ja työelämäyhteistyötä. Tuloksena syntyy myös kattava ja toimiva ammatillisen koulutuksen järjestäjien verkosto Lapissa.

Hankkeen tuloksena on:

  • Luotu 3 oppilaitokseen virtuaalinen orientaatiojakso.
  • Mahdollistettu opiskelijan osallistuminen ajasta ja paikasta riippumatta opetukseen lisäämällä ammatillisten aineiden verkko-opetusta 9 alalla, monipuolistettu nykyistä verkkotarjontaa 2 alalla, lisätty opetusta- ja ohjausta edistävien sovellusten käyttöä 2 alalla.
  • Tehty tarjonta ja osallistaminen näkyväksi.
  • Kehitetty työelämälähtöisiä verkko-oppimisympäristöjä yhteisten tutkinnon osien osa-alueisiin ja integroitu työelämässä oppimiseen ja näyttöihin.
  • Selvitetty tarvetta, luotu ja pilotoitu Lappian omia osaamismerkkejä.
  • Pilotoitu digitaalista uraohjauspalvelua.
  • Kartoitettu ja testattu digitaalisia välineitä yhdessä työelämän kanssa (5 toteutusta).
  • Toteutettu 17 näytön arviointia digitaalisesti.
  • Mahdollistettu digitaalisten välineiden/menetelmien avulla opiskelijoille yhteisten aineiden opintojen osaamisen hankkiminen ja osoittaminen työelämässä oppimisen yhteydessä.
  • Luotu digitaalisten välineiden ideapankki Moodleen, joka avoin opetus- ja ohjaushenkilöstölle, opiskelijoille sekä työelämälle.
  • Järjestetty teemallisia digityöpajoja 5-8 ja lisätty opetus- ja ohjaushenkilöstön, opiskelijoiden ja työelämän digiosaamista.
  • Mallinnettuna digiosaamisen kehittämisen urapolku.
  • Kommunikaation ja viittomakielen opetus on digitalisoitu ja opetustarjontaan lisätty videovälitteisyyttä.
  • Pilotoitu digitarkkailija toimintaa ja järjestetty opettajille 5 digiopetusteemapäivää.
lehtori
Johanna Riskilä
020 798 4125, 040 710 6785 johanna.riskila@redu.fi
REDU konserni
Korvanranta 50
96300 Rovaniemi
Vaihde: 020 798 4000
Hakupalvelut: 020 798 4100
Sähköposti: redu@redu.fi
Oikoteitä
  • Hakijan ja opiskelijan neuvonta
  • Henkilöhaku
  • Anna palautetta
  • Linkit
Seuraa meitä
  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Snapchat
  • Youtube
  • LinkedIn
Copyright 2022 REDU
  • Evästeilmoitus
  • Tietosuoja
  • Saavutettavuus
  • Turvallisuus